Komunikat z 29 grudnia 2020 roku
30 grudnia 2020
Komunikat w sprawie funkcjonowania Archiwum Państwowego w Suwałkach w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną COVID-19
Uprzejmie informuję, że w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną Archiwum Państwowe w Suwałkach oraz jego Oddział w Ełku funkcjonują obecnie aż do odwołania z podanymi niżej ograniczeniami:
- udostępnianie materiałów archiwalnych, ich kopii i księgozbioru:
-
zostaje wznowione z dniem 4 stycznia 2021 r. w AP w Suwałkach Oddziale w Ełku na określonych i udostępnionych na stronie www Archiwum oraz w siedzibie Oddziału zasadach, a wprowadzonych dn. 16 lipca 2020 r.
-
pozostaje zawieszone w Archiwum w Suwałkach, co spowodowane jest również prowadzoną przebudową budynku;
-
- w zakresie przyjmowania interesantów, ich wniosków i podań:
- podania/wnioski w sprawach uzyskania urzędowych potwierdzeń (uwierzytelnionych kopii materiałów archiwalnych lub zaświadczeń), a także kopii i odpisów z dokumentacji głównie osobowo-płacowej:
- proszę przesyłać drogą elektroniczną z wykorzystaniem podpisu zaufanego na adres skrzynki podawczej Archiwum na platformie e-PUAP: /651x0qxmxh/skrytka,
- proszę przesyłać pocztą,
- proszę wrzucać do skrzynek podawczych, udostępnionych wewnątrz przy wejściach do siedzib Archiwum,
- tylko w szczególnych przypadkach, które wymagają kontaktu z pracownikiem Archiwum, może złożyć osobiście podanie w tym samym czasie tylko jedna osoba z zachowaniem wymaganych przepisami prawa oraz przez Archiwum zasad i środków ochrony przed zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 najlepiej po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie,
- wnioski do celów innych niż w ramach wydawania urzędowych potwierdzeń, czyli w sprawach poszukiwań lub wykonania kopii materiałów archiwalnych w trybie usługi (bez uwierzytelniania kopii i wydawania zaświadczeń) proszę przesyłać wyłącznie drogą elektroniczną na adres: archiwum@suwalki.ap.gov.pl, elk@suwalki.ap.gov.pl lub za pośrednictwem poczty,
- załatwienie wskazanych pod lit. b wniosków, wymagających w szczególności prowadzenia poszukiwań w materiałach archiwalnych, może być odłożone w czasie ze względu na sytuację epidemiologiczną, a w Archiwum w Suwałkach także z powodu przemieszczenia materiałów archiwalnych do nowych magazynów przed nadaniem im ostatecznego układu w magazynach archiwalnych.
- podania/wnioski w sprawach uzyskania urzędowych potwierdzeń (uwierzytelnionych kopii materiałów archiwalnych lub zaświadczeń), a także kopii i odpisów z dokumentacji głównie osobowo-płacowej:
O udzielenie wyjaśnień można zwracać się telefonicznie: 87 5662167 (AP Suwałki), 87 6214345 (Oddział w Ełku).
Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. 2020, poz. 2316 z późniejszymi zmianami)